Op veel scholen zijn er bijeenkomsten voor docenten, zoals intervisies, studiedagen, startgroepen voor beginnende leraren, maar hoewel dat waardevolle momenten kunnen zijn, is er vaak weinig ruimte om
écht stil te staan bij wat het werk met je doet. Juist daar zit de kracht van mijn groepsbijeenkomsten: onder begeleiding van een psycholoog ontstaat er een veilige, gestructureerde setting waarin je dieper kunt gaan.
In deze groepen merk je al snel: "ik ben niet de enige ". Dat besef alleen al kan enorm opluchten. Er ontstaat ruimte voor openheid en herkenning. Je leert van elkaars verhalen, geeft steun en ontvangt het zelf ook. Je oefent met het uitspreken van twijfels, leert omgaan met feedback, en ontdekt hoe jouw manier van reageren misschien ook samenhangt met eerdere ervaringen of persoonlijke patronen.
Waar reguliere schoolbijeenkomsten vaak blijven hangen op het niveau van tips of ervaringen delen, gaan deze groepssessies juist een laag dieper. We richten ons op
het versterken van zelfinzicht, veerkracht en verbinding. De gesprekken worden zorgvuldig begeleid, zodat iedereen aan bod komt en er echte veiligheid ontstaat, ook als het gaat over kwetsbare of lastige thema’s.
Voor startende docenten is dit extra waardevol. In plaats van het wiel alleen uit te vinden, krijg je begeleiding die helpt om
je eigen stijl en grenzen te ontdekken, én om de twijfels die daar soms bij horen serieus te nemen zonder dat ze je onderuit halen.
Deze sessies zijn meer dan collegiale steun; het is professionele groepsbegeleiding waarin je niet alleen leert, maar ook groeit. Voor scholen is het een krachtige manier om het welzijn en de ontwikkeling van hun team serieus te ondersteunen.
Wil je dit als school
aanbieden aan het team, of ben je
als docent nieuwsgierig of dit iets voor jou is? Neem gerust contact op.
Samen bespreken we wat past.