OVER MIJ
Na mijn afstuderen aan het conservatorium ben ik gaan werken bij een theaterstichting in de Achterhoek. Dit was een inspirerende omgeving waar ik samen met mijn collega's en leerlingen de meest fantastische ideeën kon realiseren. Ik begeleidde diverse leeftijdsgroepen in zang en componeerde ook mijn eigen muziek. De zang-, dans- en acteerlessen waren plekken waar iedereen zichzelf kon zijn. Veel voormalige leerlingen kijken met veel plezier terug op die tijd en vertellen regelmatig hoe belangrijk die periode was voor hun persoonlijke groei.
Vanaf 2004 begon ik ook als muziekdocent te werken op verschillende middelbare scholen, variërend van Doetinchem tot Amsterdam, en van de eerste klas vmbo basis tot het eindexamen vwo. Een bijzondere ervaring was mijn tijd op het Orthopedagogisch en Didactisch Centrum (OPDC), waar leerlingen les kregen in kleine groepen. Deze leerlingen hadden extra aandacht nodig vanwege leerachterstanden en vaak ook sociaal-emotionele problemen. Op een OPDC was er meer tijd en ruimte dan op een reguliere middelbare school, waardoor leerlingen de kans kregen om te leren omgaan met hun eigenheid en dit niet langer als een belemmering voor hun ontwikkeling te zien. Gedurende die tijd heb ik veel waardevolle ervaring opgedaan in het begeleiden van jongeren met uiteenlopende uitdagingen en problematieken.
Wiskunde was altijd al een van mijn favoriete vakken en in 2013 besloot ik om naast mijn werk te gaan studeren voor wiskundedocent. Ik voltooide de driejarige opleiding en ontdekte dat ik echt plezier had in studeren. Daarom besloot ik ook de Master eerste graad docent te volgen, die ik in 2019 succesvol heb afgerond. Gedurende deze periode gaf ik les in wiskunde op scholen in de buurt van Amsterdam, waar ik destijds woonde. In 2016 verhuisde ik echter terug naar Doetinchem en zette daar mijn docentencarrière voort.
Naast mijn werk als docent was ik ook actief in het zorgteam op scholen. In het zorgteam ondersteunden we niet alleen leerlingen met schoolgerelateerde problemen, maar ook jongeren die vastliepen op andere gebieden. Dit bracht mij opnieuw tot het besef dat ik graag anderen help bij hun persoonlijke ontwikkeling en het overwinnen van obstakels. Hierdoor groeide mijn interesse in psychologie steeds meer. In 2021 nam ik de beslissing om verder te studeren in dit vakgebied en begon ik in september aan de studie psychologie aan de Open Universiteit. In januari 2024 heb ik de bachelor afgerond en ben ik gestart met de masteropleiding klinische psychologie die ik in eind 2025 zal afronden.
Vanaf 2024 werk ik volledig als zzp’er, met focus op coaching en kortdurend lesgeven. De afgelopen jaren hielp ik jongeren en volwassenen met persoonlijke ontwikkeling, leervaardigheden en psychologische uitdagingen. Nu ik mijn studie tot psycholoog bijna heb afgerond, wil ik naast individuele coaching ook groepsbijeenkomsten aanbieden, want in groepen leer je veel over jezelf! In 2026 wil ik meerdere groepen draaien rond interpersoonlijke dynamiek.
Daarnaast zet ik me in voor het mentaal welzijn van docenten en hun leerlingen. Het docentschap is een prachtig vak, maar soms ook behoorlijk uitdagend. Daarom ontwikkelde ik in 2025 de
Docentencheck: een compacte, onderbouwde check die onderdeel is van mijn coaching voor docenten. Ook wil ik jongeren op school meer inzicht geven in hun mentale welzijn. Daarvoor ontwikkelde ik de
MAZE-trainingen, op het snijvlak van onderwijs en mentale ondersteuning voor jongeren en jongvolwassenen.
Dit alles verenigt op dit moment al mijn kennis, ervaringen en biedt mij de mogelijkheid om mijn creativiteit ten volle te benutten!



