.

PAUL HUGO

.

OVER MIJ








E
R
V
A
R
I
N
G

Na mijn afstuderen aan het conservatorium ben ik gaan werken bij een theaterstichting in de Achterhoek. Dit was een inspirerende omgeving waar ik samen met mijn collega's en leerlingen de meest fantastische ideeën kon realiseren. Ik begeleidde diverse leeftijdsgroepen in zang en componeerde ook mijn eigen muziek. De zang-, dans- en acteerlessen waren plekken waar iedereen zichzelf kon zijn. Veel voormalige leerlingen kijken met veel plezier terug op die tijd en vertellen regelmatig hoe belangrijk die periode was voor hun persoonlijke groei.


Vanaf 2004 begon ik ook als muziekdocent te werken op verschillende middelbare scholen, variërend van Doetinchem tot Amsterdam, en van de eerste klas vmbo basis tot het eindexamen vwo. Een bijzondere ervaring was mijn tijd op het Orthopedagogisch en Didactisch Centrum (OPDC), waar leerlingen les kregen in kleine groepen. Deze leerlingen hadden extra aandacht nodig vanwege leerachterstanden en vaak ook sociaal-emotionele problemen. Op een OPDC was er meer tijd en ruimte dan op een reguliere middelbare school, waardoor leerlingen de kans kregen om te leren omgaan met hun eigenheid en dit niet langer als een belemmering voor hun ontwikkeling te zien. Gedurende die tijd heb ik veel waardevolle ervaring opgedaan in het begeleiden van jongeren met uiteenlopende uitdagingen en problematieken.


Wiskunde was altijd al een van mijn favoriete vakken en in 2013 besloot ik om naast mijn werk te gaan studeren voor wiskundedocent. Ik voltooide de driejarige opleiding en ontdekte dat ik echt plezier had in studeren. Daarom besloot ik ook de Master eerste graad docent te volgen, die ik in 2019 succesvol heb afgerond. Gedurende deze periode gaf ik les in wiskunde op scholen in de buurt van Amsterdam, waar ik destijds woonde. In 2016 verhuisde ik echter terug naar Doetinchem en zette daar mijn docentencarrière voort.


Naast mijn werk als docent was ik ook actief in het zorgteam op scholen. In het zorgteam ondersteunden we niet alleen leerlingen met schoolgerelateerde problemen, maar ook jongeren die vastliepen op andere gebieden. Dit bracht mij opnieuw tot het besef dat ik graag anderen help bij hun persoonlijke ontwikkeling en het overwinnen van obstakels. Hierdoor groeide mijn interesse in psychologie steeds meer. In 2021 nam ik de beslissing om verder te studeren in dit vakgebied en begon ik in september aan de studie psychologie aan de Open Universiteit. In januari 2024 heb ik de bachelor afgerond en ben ik gestart met de masteropleiding klinische psychologie die ik in de zomer van 2025 wil afronden.


Vanaf 2024 zal ik volledig als zzp'er aan de slag gaan, met een focus op het onderwijs en het ondersteunen van jongeren en docenten. In de afgelopen jaren heb ik verschillende jongeren geholpen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling, leervaardigheden en psychologische uitdagingen. Nu ik bijna mijn studie tot psycholoog heb afgerond, wil ik me daarnaast speciaal inzetten als psycholoog voor docenten. Het docentschap is een prachtig vak, maar soms ook behoorlijk uitdagend! Het ontwikkelen van de MAZE-trainingen, die zich bevinden op het snijvlak van onderwijs en mentale ondersteuning voor jongeren en jongvolwassenen, verenigt al mijn ervaringen en biedt mij de mogelijkheid om mijn creativiteit ten volle te benutten!



OPLEIDINGEN

Master Klinische Psychologie

Open Universiteit

 feb 2024 - (verwacht) aug 2025


Bachelor Psychologie

Open Universiteit

 sept 2021-  jan 2024


Master wiskunde docent (1ste graad)

Hogeschool van Amsterdam

sept 2016 - juli 2019


Wiskunde docent (2de graad)

Hogeschool van Amsterdam

sept 2013 - juni 2016


Muziek docent (1ste graad)

Hogeschool voor de Kunsten Arnhem

sept 1995 - juni 1999









O
P
L
E
I
D
I
N
G
E
N